معرفی 6 ورزش کالری سوز

برای اینکه بتوانید هر کیلو از وزن خود را کم کنید میبایست 7000 کالری بسوزانید.پس در یک رژیم غذایی درست ترکیبی از ورزش و کنترل برنامه ریزی برای غذا و دریافت انرژی در روز معنای درست خود را پیدا میکند

ورزش شنا بهترین ورزش برای تناسب اندام و سلامتی است

حال به شما میگوییم که چه ورزشهایی برای لاغری و سوزاندن کالری موثرتر هستند.

1-شنا با916 کالری برای یک ساعت که البته شنای کرال پشت بیشترین کالری و شنای معمولی و دست وپا زدن کمترین کالری را میسوزاند.البته شنا علاوه بر سوزاندن کالری ها فوائدی دیگری نیز برای بدن دارد .از جمله گردش خون بیشتر،تنظیم ضربان قلب،آب شدن سریعتر چربی های شکم و پهلو،عدم فشار به کمر و زانوها و در نهایت گردش خون بیشتر این ورزش را محبوب نموده استفپس اگر تصمیمی دارید سریع تر لاغر شوید شنارا در برنامه خود حتما ببینید.

2-دویدن با 788 کالری در ساعت . البته به یاد داشته باشید که در دویدن هیچ گاه نباید عجله کنید یا به بدن خود در ابتدای راه فشار بیش از حد بیاورید.بلکه در ابتدا میبایست با پیاده روی نرم شروع کرده و در فواصل منظم ضربان قلب خود را اندازه گیری نمایید .سپس مسافت پیاده روی را افزایش دهید و سپس دویدن را شروع نمایید.

3-کوهنوردی و صخره نوردی با 640 کالری در ساعت .کوهنوردی از جمله ورزشهای مطلوب و پرنشاط جوانان است.البته کفش و ابزارمناسب در این ورزش بسیار ضروری است.این ورزش عضلات را تقویت نموده و حجم ریه ها را افزایش میدهد

4-فوتبال شاد وهیجان انگیز با 592کالری در ساعت.در فوتبال به عنوان بازی گروهی هم شاد و پر انرژی شما درحدود 600 کالری میسوزانید.البته فراموش نکنید که حتما قبل از ورزش بدن خود را گرم نمایید وصد الته مواظب آسیب دیدگی های بدنی خود باشید

5-ورزش ایروبیک با 542 کالری در ساعت که البته این ورزش را باید به همراه مربی و در باشگاه انجام دهید.اما ایروبیک ورزشی استکه تمام عضلات و اعضا بدن را فعال مینمایدوعلاوه بر لاغری شما اندام ورزیده و سلامتی خواهید داشت

6-ورزش بسکتبال با 690 کالری در ساعت ورزشی گروهی و پر هزینه است،اما اگر به تنهایی کار بازی میکنید پرش سه گام و نرمش ها را فراموش نکنید.

به یاد داشته باشید ورزش باید به صورت منظم و با برنامه انجام شود..در وزنهای بالا به هیچ عنوان به خود فشار نیاورید.آرتروز و ضایعات قلبی از خسارتهای این بی احتیاطی میباشد.ورزشهای هوازی و منظم مانند پیاده روی و ایروبیک برای لاغری و تناسب اندام ارجح به ورزشهای قدرتی و سنگین میباشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *